Älyllisen puhelimen hankintaa älyttömälle..

Älykästä päivää rakkaat ystävät.. Jokseenkin taas sai onnistumisen riemunkiljahduksia aikaiseksi tai sitten jotakin muuta vastaavaa aikaan, kun joutui uusimaan tätä omaa päätä älykkäämpää telefoonia vanhan vedellessä jo viimeisiään.. Ehkäpä nämä uudet puhelimet ovat älyltäänkin niin nerokkaita, etteivät mielellään sitten tartu omiaan tyhmempien seuraan.. Asiani ei tällä kertaa kuitenkaan ole niinkään puhelimen kanssa painia, vaan lähinnä operaattorin.. Kas kun kuulemma uutta puhelinta ei voi haltuunsa saada, vaikka kuinka setelitukkoa myyjän kärsän edessä heiluttaa, vaan tarvitaan ns. puhtaat paperit tuolla aiemman liittymän maksupuolella.. Suoraselkäisenä ja jämptinä suomalaisena oma selkärankani ei todellakaan ole niin kiero, että alkaisin moisia laskun tapaisia maksamatta jättää, mutta mikäli laskua ei nenän yläpuolelle asennetut mollukat kykene havaitsemaan on turha olettaa, että lähettelisin rahojani ihan noin niinkuin hyväntekeväisyys mielessä ympäriinsä, ihan vain siltä varalta jos jotain on maksamatta.. Tässä tapauksessa vuoden 2013 lokakuun laskua en ole edes ikinä saanut ja nyt se oli tunkemassa koroilla kasvatettuja lonkeroitaan minun ja uuden puhelimeni väliin.. Niinpä soittamaan asiakaspalveluun.. On se varmasti huippua, kun asioita puhe ohjataan, mutta jotakin hienosäädettävää näkisin operaattorin vastaaja-miehen kommunikaatiossa.. V: ”Kertoisitko nyt muutamalla sanalla mitä asia koskee? ” M: ”Laskut on päin helvettiä” V:”Anteeksi en saanut selvää, voisitko toistaa?” M:”Joo.. En saa uutta puhelinta ku myyjä nalkuttaa jostain maksamattomasta laskusta” V:”Anteeksi en saanut selvää, oliko kyse matkapuhelin liittymästä?” M:”No kyllä perkele” V:”Pahoittelut en saa selvää, yhdistän sinut asiakaspalvelijalle”.. Sain siis puhelun käyntiin, mutta aloin miettiä, että millekkähän huru-ukkojen linjalle soitin, jos vasta nyt yhdistetään asiakaspalvelijalle.. Puhelimeen vastasi juurikin stereotypinen asiakaspalvelija, työhönsä kyllästynyt känisevä nainen tai sitten se edellinen vastaaja-mies ääni muutettuna, ainakin ymmärryspuoli vaikutti olevan hyvinkin samaa tasoa.. Vastaukseksi lopulta sain, että laskuni on siirretty jo ennen vuoden 2013 loppua perintään ja minun tulisi olla yhteydessä sinne suuntaan ja jatkossa maksaa laskuni ajallaan mikäli haluan uusia sopimuksia.. Kyseinen lause oikeastaan ihan ok, mutta kun sitä siivittää puhelinlangan kierolla vittuilulla, sain operaattorin violetin sävyn myös omille kasvoilleni.. Ja niinpä hetken kuluttua, sekä muutaman raskas sävytteisen puhelinlangan laulatuksen jälkeen ihan noin vastavetona, luuri räpsähti korvaani.. Että halloota haloo vaan ja kivaa päivää sinnekkin, vittuilu kun sattuu luontumaan myös asikas-palvelija suunnassa.. Perintäfirmaan olikin sitten huomattavasti kätevämpi päästä, toisin kuin varmaan niistä pois, jotenka valmiiksi sopivaan mielentilaan päästyäni päätinkin jatkaa samalla hanakalla tavalla asioiden hoitoa ja ihan kohtuullisella menestyksellä.. Lokakuun 2013 lasku on maksettava, mutta ilman mitään korkoa ja lisäksi minkään valtakunnan maksuhäiriöitä en linjoilleni saanut.. Iso peukalo siitä.. Niinpä nyt siis aionkin ihan tässä jälleen monta kymppiä säästäneenä lähteä uudelleen kilistelemään rahojani kaupungille ja puhelin ostoksille.. Tosin sillä erotuksella, että matkaan käyn pilailupuodin kautta, josta hankin isoimman mahdollisen tekonenän.. Tallustan Violetin operaattorin tiskille ja kun kaikki ostokset on tiskissä ja myyjä lataisee hinnan kassaltaan, otan tyhmimmän mahdollisimman ilmeen, tökkään tekokolvin nenän päälle, marssin vastapäisen sinisen operaattorin ovelle, josta näytän pitkää nenää ja huikkaan: ”Pahoittelut, en saanut selvää”…..

Kommentoi



Ei kommentteja.

Muista kirjautuminen
Unohtuiko salasana?
Luo oma blogi  Seuraava blogi